Twitter predstavio TweetDeck Teams, bezbedniji način za korišćenje deljenih naloga

Društvene mreže, 19.02.2015.

Twitter predstavio TweetDeck Teams, bezbedniji način za korišćenje deljenih naloga Twitter je ponudio svojim korisnicima bezbedniji način za korišćenje naloga sa deljenim pristupom. Naime, uz pomoć TweetDecka, biće moguće deliti pristup Twitter nalogu bez lozinke. Ovo je dodatni sloj zaštite za firme koje koriste Twitter jer se time sprečava da bezbednost lozinke zavisi od većeg broja zaposlenih koji su do sada morali da je znaju da bi mogli da pristupe nalogu. Deljene lozinke su bile slaba tačka u bezbednosti korporativnih naloga, jer su povećavale rizik od neovlašćenog pristupa. Dalje

Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka

Društvene mreže, 25.02.2015.

Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka Nova pravila privatnosti koje je Facebook počeo da primenjuje od 30. januara ove godine, a koja je kompanija najavila u decembru prošle godine, bila su predmet opsežne analize koju su na zahtev belgijskog povereništva za zaštitu podataka obavili stručnjaci za pravo sa univerziteta Leuven i Vrije. U izveštaju koji je objavljen, stručnjaci su izneli stav da Facebook krši evropske zakone o zaštiti podataka, kao i da iako je kompanija najavila promenu pravila mesec dana unapred, za više od milijardu korisnika... Dalje

Kome biste ostavili svoj Facebook profil posle smrti?

Društvene mreže, 13.02.2015.

Kome biste ostavili svoj Facebook profil posle smrti? Ne verujemo da ste se ikada zapitali šta će biti sa vašim Facebook profilom onda kada ne budete među živima, ali Facebook, za one koje to brine, ima odgovor i na to pitanje. Facebook će uskoro omogućiti korisnicima društvene mreže da odrede svog naslednika, nekog ko će upravljati profilom kada korisnik više ne bude među živima. “Facebook je mesto koje delimo i na kome se povezujemo sa prijateljima i porodicom. Za mnoge od nas, on je takođe mesto za pamćenje i poštovanje onih koje smo izgubili. Dalje

Kako je jedan bag mogao omogućiti hakerima da obrišu foto albume korisnika Facebooka

Društvene mreže, 13.02.2015.

Kako je jedan bag mogao omogućiti hakerima da obrišu foto albume korisnika Facebooka Svakoga dana na najvećoj društvenoj mreži na svetu objavi se oko 350 miliona fotografija. Facebook ima jednu od najimpresivnijih kolekcija fotografija na internetu. Sve te fotografije mogle su biti obrisane da su informacije o propustu koji je otkrio jedan indijski programer dospele u pogrešne ruke. Srećom, Laxman Muthiyah, programer koji je otkrio ovaj propust, nije pokušao da proda svoje veliko otkriće nekom ko bi to zloupotrebio. Umesto toga, on je svoje otkriće odmah podelio sa Facebookom. Dalje

Facebook sada dozvoljava da prijavite lažne vesti i obaveštenja

Društvene mreže, 21.01.2015.

Facebook sada dozvoljava da prijavite lažne vesti i obaveštenja Svako od nas je bar jednom video u svom News Feedu, ako ne i sam podelio neku objavu za koju se kasnije ispostavilo da je hoax, lažno obaveštenje, prevara ili šala. Kada nam je News Feed preplavljen nekom takvom objavom, to ume da bude iritantno. Facebook je juče najzad omogućio korisnicima da obeleže neku objavu kao hoax. Ubuduće, kada vidite neku vest kakve umeju da budu lažne vesti o smrti poznatih ličnosti, možete prijaviti post kao lažnu vest. Kada to uradi veći broj korisnika, to će rezultirati time... Dalje

Trojanac sa Facebooka za samo dva dana zarazio računare 110000 korisnika

Društvene mreže, 02.02.2015.

Trojanac sa Facebooka za samo dva dana zarazio računare 110000 korisnika Novi trojanac koji se pojavio na Facebooku za samo dva dana uspeo je da se raširi na više od 110000 korisničkih profila, označavajući prijatelje žrtava u objavama koje vode do navodnog pornografskog videa. Zato budite oprezni - osim toga što možete inficirati računar, može vam biti neprijatno i to što će vaši prijatelji i porodica videti da ste pogledali i podelili porno snimak na svom profilu. Prevare sa označavanjem korisnika nisu novina na Facebooku, ali su u poslednje vreme veoma učestale. Dalje

Instagram ispravio propust zbog koga su privatne fotografije bile javne

Društvene mreže, 13.01.2015.

Instagram ispravio propust zbog koga su privatne fotografije bile javne Korisnici koji si bili prijavljeni na Instagram mogli su da pregledavaju sve fotografije drugih korisnika ovog servisa za deljenje fotografija, bet obzira da li su fotografije objavljene sa naloga čije postavke dozvoljavaju pregled fotografija samo pratiocima korisnika. Pregled sadržaja privatnih Instagram naloga nije moguć ako ne pratite takve naloge. Onaj ko želi da vidi fotografije najpre mora da pošalje zahtev vlasniku naloga, koji taj zahtev može da prihvati ili odbije. Na ovaj način, servis osigurava privatnost sadržaja svojim... Dalje

Korisnici Facebooka upozoreni da ne klikću na linkove ''procurelih'' fotografija korisnica Snapchata

Društvene mreže, 16.01.2015.

Korisnici Facebooka upozoreni da ne klikću na linkove ''procurelih'' fotografija korisnica Snapchata Facebook je uvek prepun zamki za neoprezne korisnike. Ako ste korisnik društvene mreže trebalo bi da budete oprezni sa klikovima na linkove. Trenutno je na Facebooku aktuelna prevara “Hottest leaked Snapchats ever” sa linkovima za sumnjive web sajtove, uz obećanje potencijalnim žrtvama da ih tamo čekaju procureli snimci korisnika Snapchata. Postovi u kojima se obećava 10 “najvrelijih” fotografija sa Snapchata očigledno treba da privuku, pre svih, muške korisnike Facebooka. Dalje

Sud odobrio grupnu tužbu protiv Facebooka zbog skeniranja poruka korisnika

Društvene mreže, 26.12.2014.

Sud odobrio grupnu tužbu protiv Facebooka zbog skeniranja poruka korisnika Sudija suda u Oklandu, u Kaliforniji, Filis Hamilton odobrila je kolektivnu tužbu protiv Facebooka koji je optužen za narušavanje privatnosti korisnika skeniranjem njihovih privatnih poruka bez njihovog znanja, sa ciljem prikupljanja podataka za potrebe ciljanog oglašavanja. Facebook je pokušao da odbaci ove optužbe tvrdeći da nije prekršio nijedan zakon i da skeniranje poruka omogućava izuzetak u američkom federalnom zakonu koji reguliše privatnost privatnih komunikacija, koji se odnosi na presretanja... Dalje

Američki sud presudio da policija može da prikuplja dokaze uz pomoć lažnih Facebook profila

Društvene mreže, 30.12.2014.

Američki sud presudio da policija može da prikuplja dokaze uz pomoć lažnih Facebook profila Okružni sud u Nju Džersiju doneo je presudu prema kojoj predstavnici institucija koje su zadužene za sprovođenje zakona mogu kreirati lažne Facebook profile i druge naloge društvenih mreža da bi prikupili dokaze, i to bez sudskog naloga. Ova odluka je doneta u slučaju iz 2013. kada je FBI uhvatio izvesnog Danijela Gatsona koji je bio vođa bande koja se bavila krađom i preprodajom ukradenog nakita. Gatson je prihvatio zahteve za prijateljstvo na Instagramu koje su poslali policajci koji su tragali za dokazima... Dalje

Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti

Društvene mreže, 18.12.2014.

Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti Zbog toga što bi Facebookova nova politika privatnosti možda mogla kršiti holandske zakone o zaštiti podataka, nadležno regulatorno telo Holandije zatražilo je od kompanije da odloži njenu primenu dok se ne utvrdi da li je nova politika u skladu sa holandskim zakonima. Ali izgleda da društvena mreža nema nameru da sačeka sa primenom novih pravila koja počinju da važe od 1. januara, a predstavnica kompanije je rekla da su u Facebooku iznenađeni i razočarani zbog ovog zahteva holandskih vlasti. Dalje

Najuspešnije Facebook prevare u 2014.

Društvene mreže, 24.12.2014.

Najuspešnije Facebook prevare u 2014. Iako su mnogi korisnici Facebooka veterani društvene mreže prevaranti i dalje uspevaju da prevare veliki broj njih istim starim trikovima među kojima se neki ističu ne samo zbog broja korisnika koji su naseli na njih, već i zbog toga što im kriminalci češće pribegavaju. Za kraj godine, kompanija Bitdefender imenovala je sedam Facebook prevara i malvera koji su bile najveće pretnje za korisnike društvene mreže u godini koja se bliži kraju. Najpopularnija prevara, i to ne po prvi put, je obećanje korisnicima... Dalje

Facebook razmišlja o uvođenju ''dislike'' dugmeta, ali...

Društvene mreže, 11.12.2014.

Facebook razmišlja o uvođenju ''dislike'' dugmeta, ali... Mark Zakerberg je na pitanje postavljeno na drugoj sesiji Pitanja i odgovori o tome da li Facebook razmišlja o "dislike" dugmetu odgovorio da se o tome mnogo razgovara u kompaniji. On ne misli da postoji potreba za svojevrsnim glasačkim mehanizmom ili dislike dugmetom, već da treba da postoje neki drugi izrazi osećanja za situacije kada vam se možda nešto ne sviđa. On je naveo primer kada se dogodi nešto što je tužno, i kada možda ne želite da “lajkujete” objavu. Kompanija razmišlja o “drugim osećanjima”... Dalje

Facebook više ne prikazuje rezultate pretrage sa Microsoftovog Binga

Društvene mreže, 14.12.2014.

Facebook više ne prikazuje rezultate pretrage sa Microsoftovog Binga Facebook je pre nekog vremena prestao da prikazuje rezultate pretrage Microsoftovog pretraživača Bing na svom sajtu, ali izgleda da to niko nije primetio do prošle nedelje kada su mediji izvestili o prekidu ove saradnje. Portparol Facebooka potvrdio je da se na sajtu društvene mreže više ne prikazuju rezultati pretrage sa Binga. Kompanija je prethodnih nekoliko godina koristila Bing u situacijama kada nije mogla da pruži svoje rezultate, ali joj sada kada je razvila sopostveni alat za pretragu takvo partnerstvo više nije neophodno. Dalje

Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu

Društvene mreže, 27.11.2014.

Twitter počinje da prikuplja podatke o drugim aplikacijama instaliranim na telefonu Twitter kome su za ciljano oglašavanje neophodni podaci o korisnicima, počeće da prikuplja informacije o drugim aplikacijama koje su njegovi korisnici preuzimali. Od juče je kompanija počela da prikuplja podatke o drugim aplikacijama koje su njegovi korisnici preuzeli korisnici iOS i Android smart telefona. Ti podaci, kažu iz kompanije, će pomoći da bolje prilagodi sadržaj koji se korisnicima isporučuje. To uključuje i reklame, ali i bolje preporuke o tome koga korisnik može da zaprati kada se prijavi na servis. Dalje

Facebook dodao i treći antivirus svojim sistemima za otkrivanje sumnjivog ponašanja i malvera

Društvene mreže, 04.12.2014.

Facebook dodao i treći antivirus svojim sistemima za otkrivanje sumnjivog ponašanja i malvera Facebook dodaje i treći antivirus svom servisu koji treba da pomogne da se "uhvati" maliciozni sadržaj u News Feedu i porukama koje šalju korisnici. Tehnologija slovačke kompanije ESET biće dodata tehnologijama kompanija F-Secure i Trend Micro koje Facebook već koristi pošto je Facebook ušao u partnerstvo sa ovim kompanijama u maju ove godine. “Pogled na naslove u poslednjih nekoliko meseci otkriva da malveri nastavljaju da budu stalni problem za vlade, kompanije i pojedince. Sa potencijalom da ostane... Dalje

Da li postoji tipičan psihološki profil žrtve Facebook prevara?

Društvene mreže, 04.11.2014.

Da li postoji tipičan psihološki profil žrtve Facebook prevara? Dvogodišnja studija o Facebook prevarama koju je sproveo proizvođač antivirusa Bitdefender pokazala je da su prevaranti uspeli da zaraze računare miliona korisnika uz pomoć manje-više istih trikova. Tim sastavljen od analitičara ponašanja korisnika i psihologa analizirao je vodećih pet kategorija Facebook prevara i došao do zaključka da nema pravila i nema tipičnog profila žrtve ovakvih prevara. S obzirom da se i u stvarnom i u online životu svako ponekad ponaša iracionalno, svaki korisnik Facebooka... Dalje

Facebook želi da korisnicima bude jasnije kako da kontrolišu svoje informacije na društvenoj mreži

Društvene mreže, 14.11.2014.

Facebook želi da korisnicima bude jasnije kako da kontrolišu svoje informacije na društvenoj mreži Facebook koji je mnogo puta u prošlosti kritikovan zbog netransparentnosti u pogledu toga kako prikuplja i koristi podatke svojih korisnika, objavio je ove nedelje da će promeniti svoju politiku o podacima u tom smislu da ona bude razumljivija korisnicima društvene mreže. Facebook je pokrenuo web stranicu nazvanu “Privacy Basics” kako bi pomogao korisnicima da njihovo iskustvo korišćenja društvene mreže bude u skladu sa njihovim željama. Na ovoj stranici korisnici mogu dobiti savete o tome... Dalje

Facebook će proveravati procurele lozinke sa drugih sajtova da bi zaštitio svoje korisnike

Društvene mreže, 20.10.2014.

Facebook će proveravati procurele lozinke sa drugih sajtova da bi zaštitio svoje korisnike Facebookov tim koji je zadužen za očuvanje bezbednosti društvene mreže je razvio automatizovani proces za praćenje vesti o masovnim curenjima lozinki, tako da korisnici čije su osetljive informacije ugrožene mogu biti upozoreni na to. Kompromitovanje podataka i masovna curenja lozinki postali su toliko uobičajeni da ne treba posebno objašnjavati zbog čega korišćenje jedne iste lozinke za naloge na različitim sajtovima nije dobra ideja. Međutim, uprkos argumentima logike, mnogi korisnici uporno nastavljaju... Dalje

Facebook od sada dostupan i preko Tora

Društvene mreže, 03.11.2014.

Facebook od sada dostupan i preko Tora Dobra vest za ljubitelje društvene mreže Facebook koji žele da ostanu anonimni dok koriste svoj Facebook nalog: Facebook je u petak ponudio korisnicima mogućnost da se povezuju sa društvenom mrežom koristeći servis za anonimizaciju na Tor mreži zahvaljujući .onion adresi. Facebookova nova .onion adresa facebookcorewwwi.onion spaja korisnike sa Facebookovim centrom podataka i omogućava korisnicima Tora da zaštite svoje podatke i identitet. “Facebookova onion adresa obezbeđuje pristup Facebooku... Dalje

Facebook najavio alat Safety Check za komunikaciju korisnika posle prirodnih katastrofa

Društvene mreže, 17.10.2014.

Facebook najavio alat Safety Check za komunikaciju korisnika posle prirodnih katastrofa Facebook je najavio da će korisnicima uskoro biti dostupan alat “Safety Check” koji će biti od pomoći u situacijama kao što su prirodne katastrofe i druge krizne situacije. Safety Check će omogućiti korisnicima da na jednostavan i lak način jave drugima da su dobro i da provere šta se desilo sa drugima. Tokom takvih situacija, Safety Check će pomoći korisnicima da jave prijateljima i porodici da su dobro, da provere šta se dešava sa ostalima na pogođenom području i da označe prijatelje koji su dobro kao bezbedne. Dalje

Sajtovi koji nude besplatno hakovanje Facebook naloga su prevara

Društvene mreže, 20.10.2014.

Sajtovi koji nude besplatno hakovanje Facebook naloga su prevara Servisi koji korisnicima nude mogućnost hakovanja Facebook profila nisu retkost, a iza njih se kriju prevaranti koji znaju da postoji potražnja za takvim servisima. Pre nekoliko meseci, istraživači firme Malwarebytes razotkrili su jedan takav servis nazvan FBSniffing, koji je umesto obećanog hakovanja prijavljivao korisnike na mobilni servis koji nisu ni tražili. Prošle nedelje, istraživači firme Malwarebytes su analizirali još dva slična sajta na kojima se korisnicima nudi mogućnost hakovanja naloga drugih Facebook... Dalje

Facebook prevara: Lažni privatni video Eme Votson krije trojance

Društvene mreže, 10.10.2014.

Facebook prevara: Lažni privatni video Eme Votson krije trojance Nova prevara na Facebooku - popularnost glumice Eme Votson koristi se za širenje malvera na društvenoj mreži, upozoravaju iz Bitdefendera. Po svemu sudeći, ova prevara je inspirisana nedavnim curenjem golišavih fotografija poznatih. Kao i u slučaju svih takvih prevara, i u slučaju ove korisnicima se obećava pristup privatnom video snimku glumice. Lanac infekcije započinje Facebook komenatarima koji dolaze sa naloga korisnika čiji su računari već zaraženi. Prevareni korisnici praktično služe... Dalje

Sajber kriminal na društvenim mrežama

Društvene mreže, 15.10.2014.

Sajber kriminal na društvenim mrežama Prema rezultatima istraživanja koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, samo mali broj ispitanika razume rizike vezane za aktivno korišćenje društvenih mreža. Najviše rizikuju oni koji za pristup društvenim mrežama koriste mobilne uređaje. Istraživanje je pokazalo da je komunikacija putem društvenih mreža jedna od najpopularnijih aktivnosti na internetu. Društvene mreže su treća najpopularnija aktivnost, posle proveravanja pošte i čitanja, a na mobilnim uređajima čak i popularnija... Dalje

Posle kritika zbog eksperimentisanja emocijama korisnika, Facebook najavio promene u istraživanjima

Društvene mreže, 06.10.2014.

Posle kritika zbog eksperimentisanja emocijama korisnika, Facebook najavio promene u istraživanjima Facebook će promeniti način na koji vrši istraživanja nakon što se kompanija suočila sa oštrim kritikama zbog istraživanja koje je sprovedeno 2012. godine kada je Facebook manipulisao news feedovima korisnika da bi se ustanovilo kakav uticaj ima sadržaj na emocije korisnika. Facebook je prošle nedelje saopštio da je posle tromesečnog razmatranja kompanija unela neke promene u procese istraživanja. “Mi smo posvećeni tome da radimo istraživanja da bi Facebook bio bolji, ali želimo da to radimo... Dalje

Facebook razvija aplikaciju za anonimnu interakciju i komunikaciju korisnika

Društvene mreže, 08.10.2014.

Facebook razvija aplikaciju za anonimnu interakciju i komunikaciju korisnika Facebook razvija samostalnu aplikaciju koja će omogućiti njegovim korisnicima anonimnu interakciju i komunikaciju. Ako se ispostavi da je vest o ovoj aplikaciji istinita, to će biti ogromno odstupanje od tradicionalnog pristupa kompanije kada je povezivanje ljudi u pitanju, imajući u vidu Facebookovo insistiranje da korisnici društvene mreže koriste pravo ime i identitet. Nova Facebookova mobilna aplikacija omogućiće korisnicima interakciju bez korišćenja pravih imena, saznaje New York Times od izvora iz kompanije... Dalje

Email obaveštenja od Facebooka da će nepročitane poruke biti obrisane su lažna

Društvene mreže, 03.10.2014.

Email obaveštenja od Facebooka da će nepročitane poruke biti obrisane su lažna Sajber kriminalci ovih dana ponovo šalju spam emailove korisnicima Facebooka u kojima se tvrdi da će njihove nepročitane poruke biti uskoro obrisane. Kriminalci očekuju da je obaveštenje koje navodno dolazi od administracije Facebooka dovoljno da potencijalna žrtva brzopleto klikne na neki od linkova u emailu, da bi videla poruke pre nego što one budu obrisane. Dakle, u obaveštenju se kaže da korisnik nije bio na Facebooku nekoliko dana, i da se u međuvremenu mnogo toga dogodilo. Dalje

Prevare na Twitteru: Kako kriminalci zloupotrebljavaju Twitter

Društvene mreže, 03.10.2014.

Prevare na Twitteru: Kako kriminalci zloupotrebljavaju Twitter Twitter je omiljeno sredstvo komunikacije za mnoge ljude, tako da ne iznenađuje to što je omiljen i među sajber kriminalcima koji ga koriste na svoj način i za svoje ciljeve. Trend Micro je objavio rezultate istraživanja tokom koga su istraživači ove kompanije analizirali javno dostupne tvitove koje su prikupljali tokom dve nedelje prošle godine. Oni su analizirali samo tvitove koje su označili kao maliciozne. Od 530 miliona prikupljenih tvitova, više od 33 miliona (5,8%) je imalo linkove za neku vrstu malicioznog sadržaja. Dalje

Ne nasedajte na prevaru: ''Poklanjamo 300 MacBook Pro računara'' (a uzimamo vaše Facebook lozinke)

Društvene mreže, 22.08.2014.

Ne nasedajte na prevaru: ''Poklanjamo 300 MacBook Pro računara'' (a uzimamo vaše Facebook lozinke) Jovan Šikanja, osnivač i urednik bloga o online sigurnosti E-sigurnost.net, upozorio je na pokušaj fišinga Facebook naloga korisnika iz Srbije koji je iako amaterski za sada, na žalost, veoma uspešan. Preko Facebook događaja (https://www.facebook.com/events/315343228636942/), na koji je već pozvano više od 50000 ljudi, učesnicima će navodno biti podeljeno 300 MacBookPro računara. Sve što je potrebno da uradite je da se pridružite događaju, potvrdite svoje učešće i podelite i lajkujete sliku koja promoviše događaj. Dalje

Ne širite lažnu vest: Facebook NEĆE naplaćivati korišćenje

Društvene mreže, 24.09.2014.

Ne širite lažnu vest: Facebook NEĆE naplaćivati korišćenje Vest koja se pojavila na satiričnom web sajtu National Report da Facebook više neće biti besplatan servis brzo se proširila među korisnicima društvene mreže. Mnogi su izgleda šalu shvatili ozbiljno i vest sa satiričnog sajta podelili sa svojim prijateljima. Vest da će Facebook od 1. novembra ove godine početi da naplaćuje 2,99 dolara mesečno za korišćenje servisa je naravno lažna. Ipak, ovo nije prvi put da se informacije o tome da će Facebook početi da naplaćuje pristup sajtu šire društvenom mrežom. Dalje

Prevara sa promenom boje Facebook profila se vratila, 10000 korisnika već prevareno

Društvene mreže, 11.08.2014.

Prevara sa promenom boje Facebook profila se vratila, 10000 korisnika već prevareno Mogućnost promene boje Facebook profila izgleda da uvek nađe one koji bi voleli da je to moguće i koji će zbog toga kliknuti na link ne razmišljajući da se iza takve ponude možda krije nešto drugo. Prevaranti znaju da će se među stotinama miliona korisnika društvene mreže uvek naći hiljade njih koje će prevariti starim trikom. Stručnjaci firme Cheetah Mobile upozorili su da je ponuda za promenu boje Facebook profila ponovo aktuelna a njihove procene govore da je do sada na ovu prevaru naselo više od 10000 korisnika... Dalje

Oproštajna video poruka Robina Vilijamsa na Facebooku je prevara

Društvene mreže, 18.08.2014.

Oproštajna video poruka Robina Vilijamsa na Facebooku je prevara Kao što to uvek biva sa vestima koje privuku veliku pažnju u svetu, sajber kriminalci na žalost nisu propustili priliku da iskoriste tragičnu smrt poznatog glumca Robina Vilijamsa pa se na Facebooku pojavio video snimak za koji se tvrdi da je oproštajna poruka slavnog komičara koju je snimio neposredno pred smrt. Najpre, takav video snimak ne postoji. Klik na link vodi do lažni BBC-jevog sajta. I kao i obično u ovakvim slučajevima, žrtve se uslovljavaju da urade nešto da bi mogle da pogledaju sadržaj. Dalje

''Self XSS prevare'' na Facebooku: Kako da ne hakujete sopstveni nalog

Društvene mreže, 30.07.2014.

''Self XSS prevare'' na Facebooku: Kako da ne hakujete sopstveni nalog Pod izgovorom da je reč o oprobanoj metodi hakovanja Facebook naloga, sajber kriminalci podstiču korisnike društvene mreže da unesu maliciozni kod u svoje web browsere, tako da na kraju “hakeri u pokušaju” zavarani obećanjem da će moći da hakuju nečiji Facebook nalog kompromituju sopstveni nalog. Ove, kako ih u Facebooku nazivaju “Self XSS prevare” (Self Cross-site Scripting), se pre svega oslanjaju na društveni inženjering jer korisnika treba ubediti da sledi instrukcije i na kraju da unese... Dalje

Oprez: Lažno obaveštenje da je onemogućen pristup Facebook nalogu je fišing

Društvene mreže, 31.07.2014.

Oprez: Lažno obaveštenje da je onemogućen pristup Facebook nalogu je fišing Ako dobijete email koji izgleda kao obaveštenje od Facebooka u kome se tvrdi da vam je onemogućen pristup nalogu nemojte otvarati link u emailu, upozoravaju stručnjaci firme Malwarebytes koji su otkrili prevaru, jer link vodi do fišing stranice na kojoj se od korisnika traži da unese korisničko ime i lozinku ne samo za Facebook nalog već i email nalog. Link u emailu vodi do stranice na kojoj se potencijalna žrtva obaveštava da joj je onemogućeno korišćenje Facebook naloga. Da bi ponovo mogao da koristi... Dalje

Ako na Facebooku vidite snimak žene koja se presvlači, ne klikćite na link

Društvene mreže, 22.07.2014.

Ako na Facebooku vidite snimak žene koja se presvlači, ne klikćite na link Bitdefender je upozorio korisnike Facebooka na lažni, navodno smešni YouTube video snimak sa ženom u donjem vešu koja se presvlači ispred web kamere. Ako vidite da je neko od vaših Facebook prijatelja preporučio ovaj video snimak, ne klikćite na link jer možete zaraziti računar trojancem za koga stručnjaci veruju da dolazi iz Albanije i koji može ukrasti vaše podatke iz browsera. Prevara započinje smešnim video snimkom, a kada korisnik klikne na video snimak da bi ga pogledao, preusmerava se na lažnu... Dalje

Facebook prevara: Novinski članak o unosnim poslovima od kuće vodi do trojanca Ascesso

Društvene mreže, 24.07.2014.

Facebook prevara: Novinski članak o unosnim poslovima od kuće vodi do trojanca Ascesso Prevare na Facebooku su dobro poznate korisnicima društvene mreže, a samo mali broj njih može da se pohvali da bar jednom nije prevaren. Neopreznost korisnika u kombinaciji sa radoznalošću dovoljna je da se nasedne na neki od uglavnom poznatih trikova prevaranta, klikne na link i podeli slika ili video koji će biti mamac za nove žrtve. Većina prevara koje ciljaju na korisnike Facebooka ne nanose dugotrajnu štetu njihovim računarima, ali to ne mora da bude pravilo. Stručnjaci kompanije Symantec... Dalje

''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Društvene mreže, 11.07.2014.

''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Holandska neprofitna organizacija “99 dana slobode” pozvala je korisnike Facebooka da ne koriste društvenu mrežu 99 dana zaredom i da zatim kažu kako je ovaj privremeni “raskid” uticao na njihovo raspoloženje. Izazov koji je holandska organizacija postavila pred korisnike dolazi posle otkrića da je Facebook pre dve godine sproveo psihološki eksperiment koji je trajao nedelju dana i u kome je bez znanja i pristanka učestvovalo skoro 700000 korisnika... Dalje

Lažna email obaveštenja LinkedIna o deblokadi naloga

Društvene mreže, 15.07.2014.

Lažna email obaveštenja LinkedIna o deblokadi naloga Iako su korisnici Facebooka omiljene mete prevaranata, oni ne zapostavljaju ni druge društvene mreže. To dokazuje i upozorenje sa sajta Hoax-slayer o lažnim emailovima koje navodno šalje poslovna mreža LinkedIn. Lažni emailovi su navodna obaveštenja od LinkedIn da je nalog korisnika blokiran zbog dužeg perioda neaktivnosti, te da je za povratak naloga potrebno kliknuti na link u emailu da bi se korisnik prijavio na LinkedIn nalog i potvrdio email adresu sa kojom je registrovao nalog. Dalje

SEA hakovala Twitter nalog izraelske vojske i objavila lažni tvit o nuklearnoj katastrofi

Društvene mreže, 04.07.2014.

SEA hakovala Twitter nalog izraelske vojske i objavila lažni tvit o nuklearnoj katastrofi Sa zvaničnog Twitter naloga izraelskog IDF-a (Izraelske odbrambene snage) juče je objavljen tvit o mogućoj nuklearnoj katastrofi u regionu zbog toga što je nuklearno postrojenje Dimona navodno pogođeno sa dve rakete. Tvit je izazvao pravu pometnju na društvenim mrežama ali je ubrzo obrisan a zvaničnici IDF-a su se izvinili svojim pratiocima na Twitteru i objasnili da je Twitter nalog hakovan. IDF je najavio i da će se boriti protiv terorizma na svim frontovima uključujući i onaj u sajber prostoru. Dalje

Grčka policija uhapsila odgovorne za širenje malvera Lecpetex preko poruka na Facebooku

Društvene mreže, 09.07.2014.

Grčka policija uhapsila odgovorne za širenje malvera Lecpetex preko poruka na Facebooku Facebook je saopštio da je grčka policija uhapsila dve osobe zbog sumnje da su povezane sa malo poznatim malverom “Lecpetex”, koji su kriminalci pokušavali da distribuiraju preko Facebooka i drugih online servisa i koji je koristio hakovane računare za širenje spama i kopanje digitalne valute Litecoin. Krajem prošle godine, Facebookov tim za zaštitu infrastrukture od pretnji i zloupotreba primetio je napade malvera koji su iz Microsoftovog Centra za zaštitu od malvera nazvali “Lecpetex”. Dalje

Evropska nadzorna tela najavljuju da će istražiti Facebookovo psihološko istraživanje

Društvene mreže, 02.07.2014.

Evropska nadzorna tela najavljuju da će istražiti Facebookovo psihološko istraživanje Kancelarija britanskog poverenika za informacije (ICO) saopštila je da planira da istraži da li je Facebook prekršio zakone o zaštiti podataka sprovođenjem psihološke studije u kojoj je učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže, koji o tome ništa nisu znali. Facebook je manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, za potrebe psihološkog istraživanja pod nazivom “Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze preko društvenih mreža”... Dalje

Izvinjenje iz Facebooka zbog psihološkog eksperimenta

Društvene mreže, 03.07.2014.

Izvinjenje iz Facebooka zbog psihološkog eksperimenta Glavni operativni direktor Facebooka Šeril Sendberg, govoreći o kontroverznom psihološkom eksperimentu koji je kompanija sprovela 2012. godine, izvinila se juče uznemirenim korisnicima. Sendberg koja je drugi čovek kompanije, odmah posle direktora i jednog od osnivača kompanije Marka Zakerberga, prilikom jučerašnjeg susreta sa oglašivačima u Nju Delhiju govorila je po prvi put o eksperimentisanju emocionalnim odgovorima korisnika na ponuđeni sadržaj na društvenoj mreži. Dalje

OPREZ: IMAG00953.zip fajl u porukama na Facebooku je malver

Društvene mreže, 19.06.2014.

OPREZ: IMAG00953.zip fajl u porukama na Facebooku je malver Računari na stotine korisnika Facebooka zaraženi su Trojancem koji krišom koristi zaražene sisteme za kopanje digitalne valute bitcoina, upozorila je kompanija Bitdefender. Malver je uočen prošle nedelje i od tada su infekcije računara ovim malverom otkrivene u Portugaliji, Belgiji, Indiji, Rumuniji i Srbiji. Virus se širi preko privatnih poruka na Facebooku, koje šalju prijatelji. U poruci piše samo “hahaha” a u njoj se nalazi i fajl IMAG00953.zip za koji bi korisnici verovatno pomislili da je slika. Dalje

Facebook se bori protiv do sada najvećeg zahteva vlasti za podacima korisnika

Društvene mreže, 30.06.2014.

Facebook se bori protiv do sada najvećeg zahteva vlasti za podacima korisnika Facebook je objavio da kompanija od prošlog leta vodi tešku pravnu borbu protiv naloga suda u Njujorku koji je zahtevao od kompanije da preda skoro sve podatke o 381 korisniku društvene mreže, uključujući fotografije, privatne poruke i druge informacije. To je najveći zahtev za informacijama korisnika koji je Facebook ikada dobio od vlasti, a kompanija od početka tvrdi da je takav zahtev protivustavan. Korisnici o kojima je sud u Njujorku tražio informacije od Facebooka osumnjičeni... Dalje

LinkedInu preti tužba zbog spamovanja kontakata svojih korisnika

Društvene mreže, 16.06.2014.

LinkedInu preti tužba zbog spamovanja kontakata svojih korisnika Američki sud je u petak doneo odluku prema kojoj korisnici poslovno-društvene mreže LinkedIn imaju osnova da tuže kompaniju zato što je pristupala njihovim email nalozima povezanim sa LinkedIn nalozima, da bi slala LinkedIn pozivnice njihovim email kontaktima. Odluka sudije Okružnog suda u Kaliforniji Lusi Koh, dala je pravo korisnicima LinkedIna da nastave pravni postupak protiv kompanije zbog prakse izvlačenja podataka iz njihovih emailova koja ima za cilj regrutovanje novih članova. Dalje

Fišing: Lažni Twitter sajt nudi verifikaciju naloga i ako niste slavni

Društvene mreže, 16.06.2014.

Fišing: Lažni Twitter sajt nudi verifikaciju naloga i ako niste slavni Da bi se sprečile zloupotrebe imena poznatih ličnosti i brendova, Twitter nudi mogućnost verifikacije naloga plavim bedžom koji potvrđuje pratiocima naloga autentičnost profila. Da biste dobili Twitterov plavi bedž, morali biste pripadati kategoriji uticajnih ljudi i kompanija, jer Twitter ne prihvata zahteve “običnih” korisnika. Računajući sa tim da će privući određeni broj korisnika koji nisu kandidati za plavi bedž a želeli bi da ga imaju pored svog Twitter imena, sajber kriminalci su napravili lažni Twitterov web sajt... Dalje

TweetDeck vraćen u funkciju posle XSS napada

Društvene mreže, 12.06.2014.

TweetDeck vraćen u funkciju posle XSS napada TweetDeck, popularna aplikacija koju je Twitter kupio 2011. godine i koja pomaže korisnicima da upravljaju svojim Twitter nalozima je ponovo vraćen u funkciju posle privremenog prekida u radu servisa zbog hakerskog napada koji se dogodio juče. Hakeri su iskoristili propust u kodu TweetDeck aplikacije za širenje poruka koje sadrže kod i koje su preplavile feedove korisnika TweetDecka. Jedna poruka koja došla sa naloga @derGeruhn retvitovana je automatski više od 36000 puta. Dalje

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage

Društvene mreže, 13.06.2014.

Zašto Facebook želi vašu istoriju pretrage Facebook ima novu ponudu za korisnike: dajte nam vašu pretragu a mi ćemo vama dati relevantnije reklame. Facebook će koristiti informacije o ponašanju korisnika na sajtu društvene mreže, kao i na drugim web sajtovima i u aplikacijama, da bi prikazivao korisnicima relevantnije reklame, najavila je kompanija. Informacije prikupljene iz svih pomenutih izvora Facebook će koristiti da bi identifikovao interesovanja korisnika i tome prilagodio reklame koje korisnik vidi... Dalje

Facebook želi da čuje šta slušate i gledate: Da li vas to brine?

Društvene mreže, 23.05.2014.

Facebook želi da čuje šta slušate i gledate: Da li vas to brine? Facebook će u narednih nekoliko nedelja svojoj mobilnoj aplikaciji dodati novu funkciju koja će koristiti mikrofon mobilnog uređaja da bi identifikovala pesmu, televizijsku emisiju ili film koji korisnik sluša/gleda tako da korisnik može da podeli sa svojim prijateljima informaciju o svojim trenutnim aktivnostima. Kako je juče najavila kompanija, nova funkcija prepoznavanja zvuka biće dostupna u narednih nekoliko nedelja Android i iOS korisnicima ali za sada samo u SAD. Oni koji uključe ovu opciju... Dalje

Facebook najavio promene u podešavanjima privatnosti

Društvene mreže, 23.05.2014.

Facebook najavio promene u podešavanjima privatnosti Iz Facebooka koji je ozloglašen zbog odnosa prema privatnosti svojih korisnika, kao i zbog za korisnike prilično zbunjujućih podešavanja privatnosti, ovoga puta dolaze dobre vesti. Do sada, kada bi se neko priključio društvenoj mreži, njegove objave bi automatski bile javne. To znači da bi sve fotografije, ažurirane statuse i drugi sadržaj koji novi korisnik objavljuje na Facebooku mogao videti svako na internetu. To će se sada promeniti. Objave novih Facebook korisnika će videti samo njihovi... Dalje

Kako da šifrujete Facebook chat i zašto se to Facebooku to neće dopasti

Društvene mreže, 16.05.2014.

Kako da šifrujete Facebook chat i zašto se to Facebooku to neće dopasti U eri masovnog nadzora, a posle otkrića o tajnim programima za masovni nadzor američke obaveštajne službe NSA, malo ko nije čuo za enkripciju. Kriptografska zaštita je preko noći postala važna mnogim korisnicima interneta koji su se u najmanju ruku osetili nelagodno zbog saznanja da su predmet nadzora tajnih službi. Privatnost komunikacija koja se podrazumevala više niko ne uzima zdravo za gotovo. Internte više nije ono što je bio pre nego što nam je Snouden otkrio da nas sve vreme neko posmatra. Dalje

Facebook će ponuditi korisnicima besplatno skeniranje računara zaraženih malverom

Društvene mreže, 22.05.2014.

Facebook će ponuditi korisnicima besplatno skeniranje računara zaraženih malverom Facebook je u utorak najavio svoje planove o integrisanju anti-malver tehnologija kompanija Trend Micro i F-Secure u svoje servise, koje će pomoći otkrivanju i čišćenju zaraženih uređaja sa kojih se korisnici prijavljuju na mrežu. Kompanija je saopštila da će korisnicima ponuditi anti-malver skener kao besplatnu uslugu. Usluga će biti dostupna korisnicima Facebooka čiji su nalozi privremeno zamrznuti zbog sumnjivih aktivnosti koje mogu biti prouzrokovane infekcijom uređaja malverom. Dalje

Prevara: Facebook nalozi će biti deaktivirani 18. maja

Društvene mreže, 07.05.2014.

Prevara: Facebook nalozi će biti deaktivirani 18. maja Takozvani “self-XSS” napadi prvi put su viđeni na Facebooku pre tri godine i po svemu sudeći pokazali su se kao uspešan recept za prevaru korisnika koji veruju u tvrdnje prevaranata i slepo slede njihova uputstva. Tema najnovije prevare na koju upozorava Malwarebytes je obaveštenje koje navodno potpisuje direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg da će svi nalozi biti deaktivirani 18. maja. Da se to ne bi dogodilo, od korisnika se traži da slede određena uputstva i tako sačuvaju svoje naloge. Ova obaveštenja dolaze sa Facebook stranice “FB Announcement 2k14”. Druga Facebook stranica sa koje... Dalje

Twitter izmenio proces resetovanja lozinke i najavio blokiranje sumnjivih prijavljivanja na naloge

Društvene mreže, 09.05.2014.

Twitter izmenio proces resetovanja lozinke i najavio blokiranje sumnjivih prijavljivanja na naloge Twitter je juče saopštio da je unapredio proces promene lozinke da bi olakšao pristup nalogu u slučaju kada korisnik zaboravi lozinku. Novi proces resetovanja lozinke omogućava korisniku da odabere email adresu ili broj telefona koji će biti povezani sa nalogom i na koje će Twitter poslati obaveštenje o resetovanju lozinke. Korisnici Twittera često naiđu na problem prilikom resetovanja lozinke kada promene broj telefona, ili su na putu pa nemaju pristup uređajima koje obično koriste ili kada im je stara email adresa povezana sa Twitter nalogom. Sada če korisnici imati mogućnost izbora. Dalje

Facebook najavio anonimno prijavljivanje

Društvene mreže, 05.05.2014.

Facebook najavio anonimno prijavljivanje Na konferenciji F8 koju Facebook organizuje jednom godišnje za svoje inženjere i programere, kompanije je najavila da će uskoro korisnicima ponuditi mogućnost anonimnog prijavljivanja korisnika na aplikacije drugih proizvođača. “Ljudi nam govore da su ponekad zabrinuti zbog deljenja informacija sa aplikacijama i da žele više izbora i kontrole nad tim koje lične podatke aplikacije dobijaju”, rekli su iz Facebooka najavljujući da će želja korisnika uskoro biti ispunjena. “Anonimno prijavljivanje” će omogućiti korisnicima da isprobaju aplikacije bez deljenja bile koje informacije sa Facebook profila. Dalje

Dok su pokušavali da hakuju naloge prijatelja, indijski korisnici Facebooka hakovali sopstvene naloge

Društvene mreže, 06.05.2014.

Dok su pokušavali da hakuju naloge prijatelja, indijski korisnici Facebooka hakovali sopstvene naloge “Ko drugome jamu kopa sam u nju upada.” Otprilike bi se tako mogla opisati prevara na koju su nedavno naseli korisnici Facebooka u Indiji koji su hakovali sopstvene naloge dok su pokušavali da hakuju naloge svojih prijatelja. Žrtvama prevare obećan je alat za koji su prevaranti tvrdili da će im otkriti lozinke Facebook naloga njihovih prijatelja. Umesto toga, prevareni korisnici su hakovali sopstvene naloge prateći instrukcije prevaranata. Na Facebooku se pojavio video “Facebook Hacking”, sa instrukcijama kako hakovati Facebook nalog, uz napomenu da video ima samo edukativnu svrhu. Dalje

Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja

Društvene mreže, 11.04.2014.

Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja Već smo se navikli na stalne promene na Facebooku koje ipak teško prihvatamo. Ipak, ne moraju sve promene na Facebooku biti neželjene. Promene koje bi trebalo da omoguće korisnicima bolju kontrolu nad privatnošću, a koje najavljuju iz Facebooka, su više nego dobrodošle imajući u vidu da je mnogim korisnicima društvene mreže često nejasno šta je i kome vidljivo od onoga što objavljuju. To da su korisnici zbunjeni kada se radi o privatnosti objava nije novost. Neka istraživanja rađena prethodnih godina već su pokazivala da milioni korisnika Facebooka ili ne koriste ili zaboravljaju da koriste... Dalje

Lažnim obaveštenjima o blokiranju Facebook chata, spameri preuzimaju kontrolu nad nalozima korisnika

Društvene mreže, 22.04.2014.

Lažnim obaveštenjima o blokiranju Facebook chata, spameri preuzimaju kontrolu nad nalozima korisnika Facebook korisnici su još jednom na meti prevaranta koji ovoga puta koriste lažno obaveštenje o “Facebook Chatu”, upozorili su stručnjaci kompanije TrendMicro. Lažna obaveštenja potpisuje nepostojeći “zvanični Facebookov Chat tim” a njima se korisnici obaveštavaju da treba da verifikuju svoje naloge do 24. maja ove godine kako bi izbegli "blokiranje chata po SOPA i PIPA zakonu". Od korisnika se u obaveštenju zahteva da klikne na link koji vodi do sajta Pastebin gde se nalaze instrukcije o tome kako sprečiti blokadu chata. Korisnici treba da kopiraju odrđeni kod, a uputstvo o tome se razlikuje... Dalje

Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava

Društvene mreže, 08.04.2014.

Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava Facebook je nedavno počeo da testira novu funkciju čija je svrha da se korisnici upozore da će ono što nameravaju da objave biti javno dostupno. Mali plavi dinosaurus u pop-up prozoru će možda ubuduće upozoravati sve korisnike kada budu delili statusne poruke, linkove ili fotografije koje će biti vidljive svima. Korisnik može nenamerno objaviti nešto javno, a da to i ne primeti. To znači da će sve buduće objave korisnika biti javne sve dok ne on to sam ne promeni. Fotografije i misli korisnici često žele da dele samo sa svojim prijateljima. Ali istovremeno oni objavljuju linkove za novinske članke... Dalje

Facebook će primorati korisnike iOS i Androida da instaliraju Messenger a evo i kako

Društvene mreže, 10.04.2014.

Facebook će primorati korisnike iOS i Androida da instaliraju Messenger a evo i kako Facebook će uskoro primorati sve korisnike da šalju poruke preko posebne aplikacije Messenger, tako što će ukloniti chat funkciju iz svoje glavne iOS i Android aplikacije. Facebook je već započeo obaveštavanje korisnika o ovoj promeni, a obaveštavanje evropskih korisnika započelo je juče. Korisnicima će biti ostavljene dve nedelje da preuzmu Messenger pre nego što im razmena poruka preko glavne Facebook aplikacije bude onemogućena. Facebook će onemogućiti slanje poruka iz glavne mobilne aplikacije zbog toga što je, kako navode u kompaniji, takav način slanja poruka spor. Dalje

LinkedIn zatražio od korisnika da odmah deinstaliraju dodatak za browser Sell Hack

Društvene mreže, 02.04.2014.

LinkedIn zatražio od korisnika da odmah deinstaliraju dodatak za browser Sell Hack LinkedIn je upozorio svoje korisnike koji su preuzeli dodatak za browsere Sell Hack da ga odmah uklone iz browsera i kontaktiraju Sell Hack sa zahtevom da njihovi podaci budu obrisani. Dodatak za browser Sell Hack pojavio se u februaru kao beta verzija alata za pronalaženje skrivenih email adresa korisnika LinkedIna. Međutim, ispostavilo se da Sell Hack nije ni najmanje bezazlen alat, iako Sell Hack insistira na tvrdnji da je reč o alatu namnjenom marketing profesionalcima i da su svi podaci koje pronađe Sell Hack javno dostupni, te da Sell Hack ne radi ništa zlonamerno LinkedInu. Dalje

Facebook prošle godine hakerima isplatio 1,5 miliona dolara za bagove, najplaćeniji ruski i brazilski hakeri

Društvene mreže, 04.04.2014.

Facebook prošle godine hakerima isplatio 1,5 miliona dolara za bagove, najplaćeniji ruski i brazilski hakeri Rusi i Brazilci najčešće hakuju Facebook, a pri tom im Facebook plaća za to. Facebook je prošle godine, u okviru svog programa nagrađivanja bagova, istraživačima isplatio 1,5 miliona dolara, a najveći deo tog novca otišao je u Rusiju i Brazil odakle su hakeri koji su otkrili i prijavili Facebooku najopasnije bagove. Kompanija koristi informacije koje joj dostavljaju "whitehat" hakeri da bi ojačala društvenu mrežu i odbranila je od hakera sa lošim namerama. Rusi su prošle godine prijavili Facebooku 38 bagova, za koje je Facebook u proseku isplatio 3961 dolar, što ukupno iznosi 150518 dolara. Dalje

ThreatData: Kako nas Facebook štiti od malvera i fišinga

Društvene mreže, 27.03.2014.

ThreatData: Kako nas Facebook štiti od malvera i fišinga Zaštita interne mreže kompanije ali i više od milijardu korisnika sajta je veliki izazov za Facebook. Korisnici društvene mreže su stalno meta svakojakih fišing napada i napada malvera, a interna mreža kompanije je takođe konstantno meta napada i glavni dobitak za hakere. Da bi se Facebook bolje branio od malvera, fišinga i drugih pretnji, Facebookov tim zadužen za bezbednost razvio je ThreatData, interni framework za prikupljanje i obradu svih informacija do kojih je moguće doći o pretnjama na internetu, koje pomažu kompaniji da brže i efikasnije odgovori na nove pretnje. Dalje

Zašto ukradeni Twitter nalozi vrede više od ukradenih kreditnih kartica

Društvene mreže, 28.03.2014.

Zašto ukradeni Twitter nalozi vrede više od ukradenih kreditnih kartica Ukradeni Twitter nalozi trenutno vrede više od ukradenih kreditnih kartica na crnom tržištu, pokazuje istraživanje koje su sproveli Rand Corporation i Juniper Networks. Twitter nalozi se na crnom tržištu plaćaju više od ukradenih kreditnih kartica jer korisnici Twitter naloga često koriste ista korisnička imena i lozinke za različite naloge. Hakovanje Twitter naloga kriminalcima često otkriva vredne informacije o drugim nalozima korisnika, pa i o nalozima za e-banking i e-trgovinu. Krađa infromacija o nalogu na jednom sajtu može omogućiti kriminalcima pristup nalozima na drugih deset sajtova. Dalje

Direktor Facebook-a zvao Obamu zbog aktivnosti NSA i zloupotrebe Facebook-a

Društvene mreže, 14.03.2014.

Direktor Facebook-a zvao Obamu zbog aktivnosti NSA i zloupotrebe Facebook-a Osnivač i direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg oštro je kritikovao američku vladu zbog špijuniranja i štete koju postupci američkih vlasti nanose budućnosti svih nas. On je aktivnosti američkih vlasti nazvao pretnjom za internet. “Internet je naš zajednički prostor. On nam pomaže da se povežemo. On pruža mogućnost. On nam omogućava da učimo. Daje nam glas. Čini nas zajedno jačim i bezbednijim”, kaže Mark Zakerberg u tekstu koji je objavljen na Facebook-u. Da bi bio jak, internet mora da bude bezbedan, ističe Zakerberg i dodaje... Dalje

Lažni video snimci nestalog aviona Malaysia Airlines se šire Facebookom

Društvene mreže, 17.03.2014.

Lažni video snimci nestalog aviona Malaysia Airlines se šire Facebookom Po već mnogo puta oprobanom receptu, sajber kriminalci nastoje da iskoriste veliko interesovanje javnosti za sudbinu 239 putnika i članova posade aviona Malaysia Airlines koji je 8. marta misteriozno nestao dok je iz Kuala Lumpura leteo za Peking. Svakodnevno javnost saznaje za nove informacije koje umesto da vode razrešenju zagonetke šta se dogodilo sa avionom, stvaraju još veću konfuziju koju sajber kriminalci koriste na ranije već viđene načine. Tako su na Facebook-u već viđene navodne najnovije vesti sa linkovima za stranice sa video snimacima za koje se tvrdi da su video snimci aviona... Dalje

Twitter ispravio bag zbog koga su tvitovi ''zaštićenih'' naloga bili vidljivi

Društvene mreže, 11.03.2014.

Twitter ispravio bag zbog koga su tvitovi ''zaštićenih'' naloga bili vidljivi Twitter je ispravio veliki bezbednosni propust zbog koga su tvitove 90000 korisnika koji su odabrali da im nalozi budu “zaštićeni” mogli da vide korisnici kojima zahtev za praćenje ovih naloga nije bio odobren, što je trajalo najmanje tri meseca. Ovaj problem se pojavio još u novembru prošle godine ali je tek sada rešen. “Bili smo upozoreni i ispravili smo bag koji za 93788 zaštićenih naloga pod retkim okolnostima omogućava neodobrenim pratiocima da primaju zaštićene tvitove preko SMS poruka ili “push” obaveštenja od novembra 2013.”, kaže Bob Lord, direktor informatičke bezbednosti u kompaniji Twitter. Dalje

OPREZ: Trojanac se širi preko Facebook poruka

Društvene mreže, 13.03.2014.

OPREZ: Trojanac se širi preko Facebook poruka Malwarebytes upozorava korisnike Facebook-a na Trojanca koji se širi preko poruka koje korisnici dobijaju od svojih prijatelja sa mreže. Lanac infekcije počinje porukom koju korisnik dobija od prijatelja sa Facebook-a i u kojoj se nalazi samo jedna reč - “lol” i zip fajl za koji žrtva treba da pomisli da je slika koju treba preuzeti. Naziv fajla je uobičajen za slike: IMG_xxxx.zip. S obzirom da poruku šalje prijatelj, manje oprezni korisnici će možda preuzeti zip fajl koji umesto slike sadrži JAR fajl istog naziva IMG_xxxx.jar. Kada se JAR fajl pokrene, preuzima se malver sa Dropbox naloga. Dalje

Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve

Društvene mreže, 05.03.2014.

Prevaranti koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi namamili žrtve Kriminalci i prevaranti na internetu sve više koriste Facebook-ove alate za targetiranje da bi korisnicima ponudili jeftine lekove i lekovita sredstva, replike dizajnerskih proizvoda i drugo, u maniru tradicionalnog spama. Facebook-ovi precizni alati koriste kriminalcima koji pokušavaju da prevare korisnike primamljivim ponudama što se, kao i tradicionalni spam, na kraju može završiti krađom podataka korisnika. Analiza koju su sproveli istraživači kompanije Bitdefender otkriva da farmaceutski proizvodi čine 33% sumnjivih Facebook reklama. Reklame za replike dizajnerskih... Dalje

Trojanac Fake Flash zarazio računare hiljade korisnika Facebook-a

Društvene mreže, 10.03.2014.

Trojanac Fake Flash zarazio računare hiljade korisnika Facebook-a Hiljade korisnika Facebook-a zarazili su svoje računare Trojancem Fake Flash vođeni željom da vide golišave video snimke svojih prijatelja na mreži, upozorila je kompanija Bitdefender. Zemlje u kojima je otkriven najveći broj infekcija ovim Trojancem su Rumunija, Velika Britanija, Italija i Nemačka. Da bi izbegli da budu otkriveni, kriminalci koriste stari trik: tekst u objavama se menja pa su tako do sada zabeleženi pokušaji namamljivanja korisnika da kliknu na link sa “See [ime prijatelja] naked video”, “[ime korisnika] private video” i “XXX private video”. Dalje

Trojanac na Facebook-u u predloženim objavama

Društvene mreže, 26.02.2014.

Trojanac na Facebook-u u predloženim objavama Kombinacija najveće društvene mreže Facebook, najpopularnijeg operativnog sistema za mobilne uređaje Android i aplikacije sa stotinama miliona korisnika kao što je WhatsApp, koja služi za razmenu poruka i koju je nedavno kupio Facebook, mogla bi biti dobitna za kriminalce koji pokušavaju da privuku pažnju korisnika da bi ostvarili svoje ciljeve. Panda Labs upozorava korisnike Facebook-a koji pristupaju sajtu društvene mreže sa Android uređaja na “predložene objave”, kako Facebook suptilno naziva reklame, za popularnu aplikaciju WhatsApp. Dalje

''Sistemska greška'' krivac za slanje zahteva za promenu lozinke Twitter naloga

Društvene mreže, 04.03.2014.

''Sistemska greška'' krivac za slanje zahteva za promenu lozinke Twitter naloga Ako ste dobili email obaveštenje od Twitter-a sa zahtevom da promenite lozinku niste jedini. Takvi emailovi stigli su na adrese brojnih korisnika Twitter-a, a u njima se od korisnika zahteva da promene lozinku zbog mogućeg kompromitovanja Twitter naloga. “Twitter veruje da je vaš nalog možda ugrožen zbog web sajta ili servisa koji nije povezan sa Twitter-om”, kaže se u email obaveštenju. “Mi smo poništili vašu lozinku kako bismo sprečili pristup vašem nalogu.” Međutim, u međuvremenu se oglasio portparol Twitter-a koji je rekao da razlog zbog koga su korisnicima poslati emailovi sa zahtevom... Dalje

LinkedIn posle samo tri meseca gasi kontroverzni email servis Intro

Društvene mreže, 10.02.2014.

LinkedIn posle samo tri meseca gasi kontroverzni email servis Intro LinkedIn gasi Intro, nedavno pokrenuti mobilni servis za povezivanje korisnika LinkedIn-a preko emaila koji je od momenta kada je počeo sa radom izazvao veliku zabrinutost zbog bezbednosnih rizika. LinkedIn je predstavio Intro u oktobru prošle godine. Servis je bio namenjen korisnicima iPhone uređaja i dizajniran tako da uzme informacije sa profila LinkedIn korisnika i ubaci ih u emailove koji će biti primljeni i pregledani na telefonima. Intro prikazuje informacije o pošiljaocu korisniku na čiju je adresu poslat email, pod uslovom da je i pošiljalac takođe na LinkedIn-u. Dalje

Oprezno sa lažnim Facebook ''Look back'' stranicama

Društvene mreže, 10.02.2014.

Oprezno sa lažnim Facebook ''Look back'' stranicama Ako vam “Look Back” filmovi vaših Facebook prijatelja nisu već dosadili i ako i sami razmišljate da napravite i vi video klip sa najzanimljivijim momentima vašeg života na Facebook-u, budite oprezni. Cyberwarzone upozorava na prevarante koji su rešili da iskoriste popularnost alata koji je Facebook objavio kako bi zajedno sa korisnicima obeležio deset godina postojanja društvene mreže. Oni su napravili web sajtove koji izgledaju kao legitimna Facebook stranica na kojoj možete urediti film o vašem životu na Facebook-u. Dalje

Prevara sa ''verifikacijom Facebook naloga'' ponovo aktuelna

Društvene mreže, 28.01.2014.

Prevara sa ''verifikacijom Facebook naloga'' ponovo aktuelna Prevara sa verifikacijom Facebook naloga bila je aktuelna pre dve godine, a kako piše Hoax-slayer.com, ona je sa nekim izmenjenim detaljima ponovo aktuelna. Kao i pre dve godine, i aktuelno upozorenje potpisuje “Facebook-ov verifikacioni tim” koji upozorava korisnike da prema SOPA i PIPA aktu svi profili moraju biti verifikovani do 15. marta ove godine da bi se potvrdilo vlasništvo nad nalogom i stranicama koje su povezane sa nalogom. Korisnici se pozivaju da klikom na dugme “Invite your Friends” pozovu prijatelje da i oni obave navodni proces verifikacije. Dalje

Milioni Facebook naloga su lažni, a deo njih može biti i opasan

Društvene mreže, 06.02.2014.

Milioni Facebook naloga su lažni, a deo njih može biti i opasan Prema podacima koje je objavio Facebook, društvena mreža trenutno ima 1,23 milijarde mesečno aktivnih korisnika, od kojih su 757 miliona dnevno aktivni korisnici, 945 miliona mesečno aktivni mobilni korisnici i 556 miliona dnevno aktivni mobilni korisnici. Prema procenama kompanije, između 5,5 i 11,2% Facebook profila su lažni profili. To znači da su najmanje 67,65 miliona naloga na društvenoj mreži lažni nalozi, a taj broj može biti i znatno veći. Između 4,3 i 7,9% naloga su dupli nalozi, odnosni nalozi onih korisnika koji su za lične potrebe registrovali više od jednog naloga. Dalje

Facebook prati i ono što smo želeli a nikada nismo objavili

Društvene mreže, 19.12.2013.

Facebook prati i ono što smo želeli a nikada nismo objavili Koliko ste puta otkucali komentar ili status na Facebook-u i (na sreću) odustali od objavljivanja? Možda ste vi zaboravili šta ste tačno hteli da kažete ali Facebook možda nije. Sigurno vam nije nepoznato da Facebook o vama zna mnogo, gde živite, čime se bavite, sa kim se družite i sa kim ste u vezi, šta volite i šta vas zanima. Ali kompanija koja „živi“ od informacija o korisnicima želi i više od toga da zna o vama. Između ostalog, Facebook zanima i ono što ste želeli da kažete ali ste iz nekog razloga u poslednjem trenutku odustali. Dalje

Spam na Facebook-u: još jedan ''šokantni'' video

Društvene mreže, 16.01.2014.

Spam na Facebook-u: još jedan ''šokantni'' video Na hiljade korisnika Facebook-a već je pomoglo prevarantima da zarade tako što su podelili link za šokantni video snimak za koji se tvrdi da prikazuje scenu u kojoj ogromna zmija napada i na kraju pojede čuvara zoološkog vrta. Ako vidite da je neko od vaših Facebook prijatelja podelio link za video naslovljen sa “A Giant Snake Swallows Up A Zookeeper !!”, znajte da je prevaren i to na sledeći način. Klik na link vodi na sajt koji je lažno predstavljen kao Facebook-ov web sajt, a ispod video snimka se nalaze komentari korisnika koji izgledaju kao da su tu da bi uverili korisnika da je video snimak pravi. Dalje

Posle masovnog protesta korisnika, Twitter odustao od promene pravila blokiranja

Društvene mreže, 13.12.2013.

Posle masovnog protesta korisnika, Twitter odustao od promene pravila blokiranja Blokirati nekog na Twitter-u do sada je značilo da ste prekinuli sve digitalne veze sa tom osobom. Za vas, aktivnosti blokiranog korisnika postaju nevidljive, a ni blokirani korisnik ne može više da prati ono što vi radite. Blokiranje na Twitter-u je uvek bilo problem jer ono što se objavljuje je velikim delom javno. Čak i kada biste bili blokirani, mogli ste videti tvitove ako profil sa kojeg se objavljuju nije privatan. Međutim, Twitter je sada promenio pravila koja se odnose na blokirane korisnike omogućavajući blokiranim korisnicima javnih naloga da prate i čitaju tvitove koji se objavljuju... Dalje

Poruke sa kompromitovanih Facebook naloga vode do fišing stranice i malvera

Društvene mreže, 13.12.2013.

Poruke sa kompromitovanih Facebook naloga vode do fišing stranice i malvera Ako dobijete poruku na Facebook-u u kojoj se tvrdi da je korisniku koji je poslao poruku ili nekom od njegovih prijatelja ukraden automobil ignorišite je - u pitanju je prilično ubedljiva spam kampanja koja vodi korisnike do malvera i Facebook fišing stranice, upozorio je Internet Storm Center. Napad počinje porukom koju možete dobiti od nekog od vaših Facebook prijatelja. U poruci je link za fotografije na kojima se navodno nalaze lopovi, sa pitanjem koje je upućeno vama - da li poznajete/prepoznajete lopove. Poruka, iako izgleda da je šalje prijatelj, dolazi ustvari sa kompromitovanog naloga. Dalje

Da li je privatnost na Facebook-u samo iluzija: privatne liste prijatelja su ipak vidljive

Društvene mreže, 26.11.2013.

Da li je privatnost na Facebook-u samo iluzija: privatne liste prijatelja su ipak vidljive Ne želite da svi vide ko su vaši prijatelji na Facebook-u? To je razumljivo, i može lako biti uređeno promenom podešavanja privatnosti odabirom opcije „Samo ja“ u odeljku sa pitanjem „Ko može videti listu vaših prijatelja?“ Ako vam je ovo iz nekog razloga veoma važno, onda će vas otkriće Irene Abezgauz iz firme Quotium neprijatno iznenaditi. Ona je otkrila da postoji način na koji potpuni stranac ili neko ko je radoznao može videti liste prijatelja korisnika koji su odabrali da one budu privatne, a to uključuje i sve prijatelje koji su takođe odabrali da im liste prijatelja budu privatne. Dalje

OPREZ: Facebook stranice sa procurelim Snapchat fotografijama su prevara

Društvene mreže, 04.12.2013.

OPREZ: Facebook stranice sa procurelim Snapchat fotografijama su prevara Snapchat je aplikacija koja je stekla ogromnu popularnost među mlađim korisnicima zbog toga što im omogućava slanje fotografija i video snimaka koji bi trebalo, bar u teoriji, da budu uništeni nekoliko sekundi posle prijema. Iako postoje načini da se sačuvaju fotografije, tinejdžeri koji su inače najbrojniji korisnici aplikacije, često koriste Snapchat za takozvani “sexting”, odnosno slanje seksualno eksplicitnih poruka, fotografija i video snimaka, ne razmišljajući o mogućnosti da bi to moglo da ih dovede u nepriliku. Zato nije čudno što se na Facebook-u pojavljuju stranice koje objavljuju fotografije... Dalje

Instagram će uskoro omogućiti korisnicima razmenu privatnih poruka

Društvene mreže, 25.11.2013.

Instagram će uskoro omogućiti korisnicima razmenu privatnih poruka Dobro obavešteni izvori koje citira Gigaom.com kažu da bi Instagram uskoro trebalo da ponudi korisnicima opciju razmene privatnih poruka, ali i da popularni servis za deljenje fotografija i kratkih video snimaka eksperimentiše sa idejom grupne razmene poruka. Za 150 miliona korisnika servisa nova opcija trebalo bi da bude dostupna u sledećoj verziji Instagrama koja bi trebalo da se pojavi pre kraja ove godine. Portparol Instagrama odbio je da komentariše ove glasine. Ovaj potez ima smisla s obzirom da se bliži vreme praznika, piše Gigaom. Dalje

Twitter protiv špijuniranja NSA: Nove mere zaštite podataka

Društvene mreže, 25.11.2013.

Twitter protiv špijuniranja NSA: Nove mere zaštite podataka Twitter je saopštio da uvodi nove sigurnosne mere koje bi trebalo da otežaju eventualne pokušaje špijuniranja komunikacije između servera i korisnika i pozvao druge internet kompanije da slede njihov primer. Kompanija je u petak objavila da će ubuduće saobraćaj na domenima twitter.com, mobile.twitter.com i api.twitter.com biti mnogo bolje zaštićen uvođenjem PFS (Perfect Forward Secrecy). Twitter je unapredio postojeću HTTPS enkripciju koja se koristi od 2011. godine kako bi kriptovani saobraćaj učinio otpornijim na hakerske napade. Dalje

Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta

Društvene mreže, 05.11.2013.

Zloupotreba Twitter-a: Zašto trgovina lažnim foloverima i dalje cveta I na Facebook-u se prebrojavaju prijatelji i foloveri, ali nigde broj folovera nije toliko važan kao na Twitter-u. Na Twitter-u je popularnost koja se meri brojem folovera uvek bila važna, iako se većina zaklinje u neke druge razloge zbog kojih vole i koriste tu društvenu mrežu. Neki su spremni i da plate da bi makar izgledalo da su popularni. Trgovci lažnim foloverima koriste apetite korisnika Twitter-a koji žele da imaju veliki broj folovera a kako to izgleda kada se prevede na jezik statistike možete videti na infografici koju je objavila kompanija Barracuda. Dalje

Kako je aplikacija InstLike prevarila najmanje 100000 korisnika

Društvene mreže, 14.11.2013.

Kako je aplikacija InstLike prevarila najmanje 100000 korisnika Kako piše web sajt Mashable, više od 100000 korisnika Instagrama koji su poverovali da će im besplatna aplikacija InstLike obezbediti folovere i lajkove naselo je na prevaru i predalo svoja korisnička imena i lozinke u ruke programerima aplikacije koji su na stranici za prijavljivanje tvrdili da nije reč o krađi naloga iako se upravo to događalo. Posle preuzimanja aplikacije od korisnika je traženo da unesu svoja korisnička imena i lozinke, posle čega bi prevareni korisnici dobrovoljno postajali deo velike društvene bot mreže. Dalje

Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom

Društvene mreže, 30.10.2013.

Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom Najezda žirafa na Facebook-u iskorišćena je kao tema za razna lažna upozorenja o zagonetki koja ovih dana zabavlja korisnike društvene mreže. Tvrdnje iz upozorenja su besmislice. Ali da krenemo od početka. Ako ste ovih dana zbunjeni time što vaši prijatelji sa Facebook-a jedan za drugim zamenjuju svoje profilne slike slikom žirafe, evo objašnjenja. Reč je o zagonetki koja kruži društvenom mrežom i koja glasi: “Tri sata ujutro, zvono na vratima vas budi. Neočekivani gosti su vaši roditelji koji su došli na doručak. Imate džem od jagoda, med, vino, hleb i sir. Šta ćete prvo otvoriti?” Dalje

Ranjivosti u Facebook aplikacijama za Android koje omogućavaju preotimanje naloga [VIDEO]

Društvene mreže, 31.10.2013.

Ranjivosti u Facebook aplikacijama za Android koje omogućavaju preotimanje naloga [VIDEO] Egipatski istraživač Muhamed Ramadan otkrio je ranjivosti u Facebook-ovim aplikacijama za Android zahvaljujući kojima hakeri mogu ukrasti pristupne tokene i preoteti naloge korisnika. Jedna od njih je ona u Android verziji osnovne Facebook aplikacije i Facebook Messenger-u za Android. Ramadan je otkrio da je napadaču dovoljno da pošalje žrtvi poruku koja sadrži bilo kakav prilog (video, dokument, sliku). Kada korisnik klikne na fajl da bi ga preuzeo, njegov access_token će biti sačuvan u Android Logcat, što omogućava ostalim Android aplikacijama koje su instalirane na telefonu... Dalje

Upozorenje o navodnom Facebook virusu ''Death Age'' je lažno

Društvene mreže, 14.10.2013.

Upozorenje o navodnom Facebook virusu ''Death Age'' je lažno Upozorenje koje se širi Facebook-om o virusu nazvanom „Death Age“ je lažno. Pravi problem leži u spam Facbook aplikaciji a ne u virusu. Aplikacija šalje poruke u ime korisnika, tek pošto od korisnika dobije dozvolu za pristup profilu. Aplikacija se lako može ukloniti tako što ćete je pronaći na listi aplikacija koje koristite na stranici My Apps u App Center. Klikom na X (pojavljuje se kada pređete kursorom miša preko naziva ili ikonice aplikacije), možete ukloniti ovu i sve ostale aplikacije koje vam nisu od koristi. Dalje

Koliko je bezbedan novi servis LinkedIn Intro

Društvene mreže, 28.10.2013.

Koliko je bezbedan novi servis LinkedIn Intro Pre četiri godine, manje od 4% emailova čitano je sa mobilnih telefona. Danas se polovina primljenih emailova čita sa mobilnih telefona. To je bio izazov za kompaniju LinkedIn koja je prošle godine kupila email kompaniju Rapportive a rezultat tog spoja je Mail aplikacija za iPhone nazvana LinkedIn Intro. Prošle nedelje LinkedIn je predstavio novi servis LinkedIn Intro koji pprikazuje LinkedIn profile na iPhone Mail aplikaciji. Ako dobijete email od nekog koga ne poznajete a ko je izrazio želju da sarađuje sa vama, možda ćete ga otpisati kao spam. Dalje

Fišing i malver sakriveni iza lažne Facebook aplikacije

Društvene mreže, 10.10.2013.

Fišing i malver sakriveni iza lažne Facebook aplikacije Fišeri često koriste lažne aplikacije kao mamac da bi privukli potencijalne žrtve. To je već dokazano uspešan metod za krađu korisničkih imena i lozinki korisnika. Potencijal koji ima društvena mreže sa više od milijardu korisnika i obećanje da je neka aplikacija u stanju da otkrije korisnicima ko su najčešći posetioci njihovih Facebook profila je dobra kombinacija za uspešan fišing. Takav pokušaj fišinga otrkili su stručnjaci kompanije Symantec na lažnoj stranici za prijavljivanje na Facebook nalog na kojoj se reklamira aplikacija koja vam navodno može reći ko gleda vaš profil. Dalje

Nema više ''nevidljivih'': Facebook ukida opciju koja je omogućavala da budete nevidljivi u pretrazi

Društvene mreže, 11.10.2013.

Nema više ''nevidljivih'': Facebook ukida opciju koja je omogućavala da budete nevidljivi u pretrazi Ako ste do sad bili nevidljivi u Facebook-ovoj pretrazi za sve one koji su vas tražili po imenu, uskoro to više neće biti moguće. Facebook je još prošle godine uklonio ovu opciju iz podešavanja naloga onim korisnicima koji je nisu koristili, a uskoro to podešavanje neće biti dostupno ni onima koji ga trenutno koriste. Samo 10% korisnika društvene mreže koja ima više od milijardu korisnika koristi ovu opciju, kažu iz Facebook-a. Oni koji je još uvek koriste videće obaveštenje o tome da se ova opcija ukida. Iz kompanije kažu da su se odlučili na ovaj potez zbog toga... Dalje

Zašto se ''pokvarilo'' Tweet dugme: umesto tvita sa linkom preuziman misteriozni torrent fajl

Društvene mreže, 25.09.2013.

Zašto se ''pokvarilo'' Tweet dugme: umesto tvita sa linkom preuziman misteriozni torrent fajl Ako ste u ponedeljak kliknuli na dugme za deljenje sadržaja nekog web sajta na Twitter-u, moguće je da vam se dogodilo da umesto očekivanog deljenja sadržaja vidite da ste preuzeli nekakav torrent fajl. Iz Twitter-a kažu da je problem koji su imali posetioci web sajtova kao što su Businessinsider.com i TechCrunch.com prilikom pokušaja deljenja sadržaja, rešen i da Tweet dugme sada radi normalno. Iz kompanije nisu naveli šta je dovelo do ovog problema, ali se u saopštenju koje je objavila kompanija navodi da prema njihovim saznanjima, misteriozni torrent fajl nije bio maliciozan. Dalje

Fišing sa lažne mobilne Facebook login stranice

Društvene mreže, 02.10.2013.

Fišing sa lažne mobilne Facebook login stranice Poslednjih godina zabeležena je ekspanzija pretnji za mobilne telefone. Takav trend nije bio neočekivan. Savremeni mobilni uređaji su postali pravi mali računari za poneti. Čak i kada smo kod kuće ili na poslu, gde nam je na raspolaganju računar, često umesto računara za surfovanje internetom ili pregled novosti na Facebook-u koristimo smart telefon. Zato nije iznenađenje što sajber kriminalci isprobavaju stare trikove, poznate korisnicima računara, na mobilnim uređajima. Upozorenja o ranjivostima, malverima, spamu i fišingu više nisu rezervisana samo za korisnike računara. Dalje

Hakeri prikupljaju novac za hakera kome je Facebook odbio da isplati nagradu za bag

Društvene mreže, 21.08.2013.

Hakeri prikupljaju novac za hakera kome je Facebook odbio da isplati nagradu za bag Palestinac koji je hakovao stranicu profila Marka Zakerberga, direktora Facebook-a, da bi dokazao da propust koji je otkrio jeste ozbiljan bag, podelio je javnost po pitanju toga da li je kompanija trebalo da mu isplati novčanu nagradu iz programa za nagrađivanje onih koji otkriju bagove ili su greške koje je napravio pokušavajući da privuče pažnju Facebook-ovog tima za bezbednost dovoljno opravdanje za kompaniju koja ga nije nagradila. I dok polemike o tome u javnosti još uvek traju i nema naznaka da bi Facebook mogao da promeni odluku da ne isplati nagradu za bag koji je sada već ispravljen... Dalje

Oprez: Malver se širi preko poruka koje šalju Facebook prijatelji

Društvene mreže, 29.08.2013.

Oprez: Malver se širi preko poruka koje šalju Facebook prijatelji Ako dobijete email ili poruku na Facebook-u sa obaveštenjem da ste označeni na nekom video snimku, ne klikćite na link u poruci jer se iza toga krije malver. Kada korisnik klikne na link u emailu ili Facebook poruci preusmerava se na web sajt na kome će od njega biti zatraženo da preuzme ekstenziju ili plug-in za browser kako bi mogao da pogleda video, kaže Karlo de Mičeli, nezavisni italijanski istraživač. Kada korisnik preuzme plug-in, napadačima će biti omogućen pristup svim podacima korisnika sačuvanim u browser-u, uključujući i lozinke za pristup nalozima. Dalje

Zašto lažni Instagram foloveri i lajkovi vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica

Društvene mreže, 20.08.2013.

Zašto lažni Instagram foloveri i lajkovi vrede više od pravih brojeva ukradenih kreditnih kartica Ako vas upozorenja o takozvanim “bankarskim” malverima nisu do sada preterano brinula zato što recimo ne koristite usluge banaka na internetu, pa su podaci o vašoj kreditnoj kartici ali i ostale informacije koje su u vezi vaših finansija na sigurnom, vest da je jedan takav malver proširio svoju delatnost i sada napada korisnike Instagrama, bi mogla da vam privuče pažnju. Vest objavljena prošle nedelje da je ozloglašeni “bankarski” Trojanac Zeus umešan u trgovinu “lajkovima”, govori o tome koliko su društvene mreže veliki biznis u kome i kriminalci pokušavaju da pronađu svoje mesto i zarade. Dalje

Twitter demantovao tvrdnje hakera o kompromitovanju 15000 naloga

Društvene mreže, 21.08.2013.

Twitter demantovao tvrdnje hakera o kompromitovanju 15000 naloga Twitter je demantovao tvrdnje jednog od vođa hakerske grupe AnonGhost, koji koristi nadimak Mauritania, da je imao pristup celoj Twitter-ovoj bazi korisničkih podataka što je dokazao objavljivanjem podataka 15000 naloga korisnika. Ukradeni podaci koji uključuju Twitter ID, korisnička imena, OAuth tokene i tajne OAuth tokene, objavljeni su na Zippyshare. Iz kompanije kažu da su sproveli istragu povodom ovih tvrdnji i da mogu da potvrde da nijedan Twitter nalog nije kompromitovan. Prema onome što tvrdi Li Džej iz Cyber War News podaci koje je objavio haker... Dalje

Foloveri na prodaju: Trojanac Zeus stvara armiju lažnih Instagram folovera

Društvene mreže, 16.08.2013.

Foloveri na prodaju: Trojanac Zeus stvara armiju lažnih Instagram folovera Društvene mreže pružile su priliku mnogima da osete kako izgleda kada za vas znaju i ljudi koji ne žive u vašoj ulici ili gradu, ljudi koji nisu članovi vaše porodice ili koji ne pripadaju krugu vaših prijatelja i poznanika. Mnogi „obični“ ljudi sada žele svojih „pet minuta slave“ i spremni su na sve da to i dobiju. Neki su spremni i da plate da bi mogli da se pohvale svojom „popularnošću“ na internetu. Zato su „foloveri“ i „lajkovi“ postali veoma tražena roba na crnom tržištu. Trgovina Twitter foloverima je prisutna već neko vreme, a liste lažnih folovera su čak traženije od podataka o ukradenim kreditnim karticama. Dalje

Facebook ignorisao prijavljeni bag, haker demonstrirao bag na profilu direktora Facebook-a

Društvene mreže, 19.08.2013.

Facebook ignorisao prijavljeni bag, haker demonstrirao bag na profilu direktora Facebook-a Palestinac Halil Šreteh otkrio je veliki propust na Facebook-u i obavestio o tome kompaniju, ali su ga iz Facebook-a ignorisali. Šreteh je u dva navrata obavestio kompaniju o svom otkriću, da bi iz Facebook-a najzad stigao odgovor da to što je otkrio nije bag. Njemu se činilo da je ipak reč o ozbiljnom propustu, s obzirom da propust dovodi u pitanje svima poznato pravilo da ako niste prijatelj sa nekim, nećete moći da pišete ili objavljujete linkove na njegovom/njenom zidu, ako je taj korisnik u podešavanjima naloga odabrao opciju koja objave na zidu profila dozvoljava samo prijateljima. Dalje

Stranice:
Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa prikupljanjem i zloupotrebom podataka, Facebook zabranio testove ličnosti

Zbog skandala sa prikupljanjem i zloupotrebom podataka, Facebook zabranio testove ličnosti

Facebook će zabraniti kvizove ličnosti, koji su godinama mogli da prikupljaju i čuvaju mnogo informacija o korisnicima društvene mreže koji su ko... Dalje

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je ... Dalje

Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Čak i kada deaktivirate Facebook profil, društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke o vašim aktivnostima na mreži. Svi ti podaci se šalju Fa... Dalje

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Facebook priznao da je prikupljao email kontakte 1,5 miliona korisnika bez njihovog pristanka i znanja

Sećate li se da je nedavno Facebook uhvaćen kako je tražio od novih korisnika svoje platforme njihove lozinke za email naloge? Tada se sumnjalo da... Dalje

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook čuvao lozinke miliona korisnika Instagrama u otvorenom tekstu

Facebook je krajem prošlog meseca otkrio da je društvena mreža greškom čuvala lozinke "stotine miliona" svojih korisnika u tekstualnom formatu, u... Dalje